Monday, October 19, 2009

Hatiku berbunga gembira & syahdu

Salam,
Semenjak semalam hatiku berbunga gembira & syahdu. Kenapa ek? Sebabnya sekian lama buat usaha inilah kali pertama ana dapat tasykil seorang yg agak rapat dengan ana pergi taklim masturat. Selama ini ana banyak bgtau pada dia kelebihan usaha ini dan kelebihan menjadi seorang wanita yg solehah. Alhamdulillah lama kelamaan masuk juga apa yg ana katakan dalam hati dia. Dia sendiri yg sukarela nak join pergi taklim masturat. Siap janji dengan hubby dia malam minggu biar hubby dia ikut hubby ana pergi markas. Hari ahadnya pulak dia ikut ana pergi taklim. Lebih menggembirakan bila habis taklim dia puji ahliah2 karkun ni semua bagus2 & baik belaka. Minggu depan dia azam nk pergi lagi. InsyaAllah.

Begitulah juga dgn kita. Allah akan pilih sesiapa yg dia kehendaki untuk mendapat hidayah Allah. Samalah seperti ana. Dari zaman jahiliah, alhamdulillah Allah pilih untuk buat usaha ini. Jatuh cinta pada usaha yg murni ini walaupun ada sesetengah org kata macam2 tentang TABLIGH. Biasalah tu kan? Nabi saw dulu pun sebelum dia mendapat wahyu seluruh Mekah suka pada dia. Tapi apb dia mendapat wahyu & mula berdakwah ramai yg benci pada dia. Bacalah kisah baginda ketika dibumi Taif. Betapa kisah itu meruntun hati kita yg benar2 cinta pada Rasulullah. Yakinlah jika kerja dakwah ini benar pasti Allah akan pelihara. InsyaAllah.

4 comments:

  1. salam kak, doakan ana dapat isteri solehah...=D

    p/s: ana nak dirikn rumah tangga awal tahun 2011 insyaAllah...

    ReplyDelete
  2. Assalammualaikum wrt wbt ...

    Al-hamd kak. Doakan saya juga dapat tasykil mak mertua saya pergi taklim ya. :)

    ReplyDelete
  3. Sepohonkayu,
    akak doakan moga mendapat isteri yg solehah. Akak dulu pun biasa aje. Tapi sejak buat usaha ni alhamdulilah dapat keluarkan sikit2 sifat yg buruk dalam diri ni. insyaAllah

    Ahliahnizam,
    doa untuk ibu mertua. Ana pun still x dpt tasykil MIL mahu pun ibu sendiri. Adakah kita mementingkan diri sendiri? Atau kita masih lagi tak berani untuk berjihad? Ikram, ikram, ikram. Jgn karam sudah la.. :)

    ReplyDelete
  4. Salam,alhamdulillah wpun dapat tasykil satu orang, buku akaun kita akan sentiasa terbuka sebab insyaALLAH dia akan tasykil org lain pulak...

    ReplyDelete

Assalammualaikum, sila tinggalkan komen anda jika ada. Atas sebab masa & tuntutan kerja kemungkinan komen anda tidak dapat dijawab oleh saya. Harap maklum. Jazakallah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails