Tuesday, October 6, 2009

MV Doulos - Part 2

Mengisi masa lapang dengan mengunjungi pameran buku terapung di kapal MV Doulos menjadi agenda ana & anak2 pada last weekend. Ana pergi sekadar ingin membawa anak2 naik atas kapal sebab selama ni mama dia aje yg selalu turun naik kapal.
1st time ana naik kapal ni dengan kawan sepejabat rasa syok juga sbb tgk byk buku kanak2 & buku masak2. Teruja betul tgk buku2 yg murah tu espcially buku2 pasal kek. Tapi bila semakin lama menjelajah ke dalam kapal baru la ana perasan & yakin kapal ini berlabuh dengan agendanya tersendiri. Banyak buku2 kristian terdapat di sini.Dan misi mereka juga amat jelas dengan logo "Bringing knowledge, help & hope".

Misi halus mereka ini sama ada disedari atau tidak ternyata amat merunsingkan. Kanak2memang suka bila berada di atas kapal ini. Anda bole nikmati makanan & minuman dari kafe mereka & anda bole duduk2 di deck kapal. Terdapat juga segment "Discovery MV Doulos" selama 3 jam setiap ahad. Ana tak tengok la sebab time tu ramai orang datang dan keadaan kapal agak sesak.

Kapal ini berlabuh selama 12 hari di pelabuhan pasir gudang dan berakhir pada 6/10/2009. Kesemua krew kapal seramai 320 orang dikatakan adalah sukarelawan dari pelbagai negara. Kapal ini antara kapal tertua & terbesar di dunia iaitu semenjak 1914. Lebih kurang lahir sama dgn kapal Titanic tu.









Hubby beli buku ni - RM32
Bagus juga buku ni sebab ada details setiap negara seluruh dunia. Senang nanti kalau nk survey nk keluar BBNJ pulak.

Ana beli buku ni - RM40. Memang murah sebab ada 1001 macam resepi kek. Kertasnya pun berkualiti.



Buku untuk Aisyah & Yayah - Musical books cuma RM32 each

Buku bola untuk Addin cuma RM4 aje

No comments:

Post a Comment

Assalammualaikum, sila tinggalkan komen anda jika ada. Atas sebab masa & tuntutan kerja kemungkinan komen anda tidak dapat dijawab oleh saya. Harap maklum. Jazakallah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails